onsdag, juni 03, 2009

Avengers Assemble!

Nu har logotyperna för Iron Man 2, Thor, Captain America - och Avengers, filmen där de alla samlas och fajtas mot - inte Doktor Doom, inte Magneto...men vem? Kolla HÄR.

Jon Favreau som regisserar Iron Man 2 twittrar om inspelningen HÄR.

Det är så sjukt långt kvar tills filmerna har premiär:
Iron Man 2 kommer 7 maj 2010.
Thor 20 maj 2011.
Captain America 22 july 2011.
Avengers 4 maj 2012.

Jag förstår inte hur jag ska klara av att vänta.

Den första Iron Man-filmen var fantastisk, så jag känner mig helt lugn inför del två. Thor känns också okej. Det kommer sannolikt att bli en kostymfilm, där karaktärerna pratar någon slags "nordisk" dialekt, och kanske kör lite vers. Kenneth Branagh regisserar, vilket ju är fantastiskt.

Däremot är jag nervös, ja inte bara nervös, jag är lite stressad inför tanken på Captain America som film. Så här ligger det nämligen till: "Cap" springer omkring i amerikanska flaggan och har en stor sköld prydd av en amerikansk stjärna. Hans nemesis är en nazist som har, hör och häpna, ett huvud som bara är en skalle - en röd skalle, därav hans namn Red Skull. Kan detta fungera på film?

Sen är förstås tanken att alla dessa hjältar ska samlas i Avengers...puh.

Inga kommentarer: