söndag, februari 22, 2009

Om en bra dag och en far som räddar liv

Min comeback som sportjournalist var hektiskt. Jag bevakade två bowlingmatcher och en match i innebandy. Jag arbetade mellan 11 och 22 med två korta raster för käk.

Efter jobbet gick jag på fest hos Jennie. Hon hade samlat ett VT-gäng: Ellen Kindstrand med pojkvän, Ola Mårtensson och Lotta Gometz. Jag kom därifrån klockan sex på morgonen. Då var jag ganska trött. Och glad. Vi rökte cigarr och visste bäst om världen.

Nu har min far, Håkan Ekholm, blivit något av hjälte. Det är nämligen så att han på egen hand drog upp en pojke och en flicka som hade gått igenom isen. Om någon vill läsa om min far så går det bra att göra det här. Hans gärning uppmärksammades av den lokala tidningen. Samma dag som texten publicerades dök barnens mormoder/farmoder upp hemma hos mina föräldrar. Hon hade barnen med sig och ville tacka så mycket för hjälpen. Barnen hade hälsat på och skulle samma dag resa hem till Nässjö.
Klart jag är stolt.

Inga kommentarer: