torsdag, augusti 07, 2008

Here I come, VT!

Jag gör comeback i morgon. Det ska bli så roligt. Jag har skrivit en del om konst, förstås. Men jag har skrivit desto mer om tennis och fotboll. Så är det nog. Jag har även skrivit mycket om kommunen och allt sådant man skriver om som allmänjournalist.

Det har jag Västerviks-Tidningen att tacka för.

I morgon gör jag comeback på VT. Jag ska jobba som sportreporter på fredagen och söndagen. Det är segling, golf och fotboll som gäller nu. Den konceptuella konsten får klara sig utan mig. Och avhandlingsarbetet får vänta.

Jag vet att det kommer att bli stressigt. Men det kommer också att bli kul. Jag och Åke Hilding kommer sitta mitt emot varandra på fredagskvällen och ringa på den lokala fotbollen. Jag och fotografen – vem det nu är den här gången – kommer att sitta i en liten båt ute på havet för att få bra bilder på katamaranerna. På söndagen kommer det vara lugnare – intervju med vinnaren. Det är SM.

Jag har jobbat sammanlagt 6-7 månader på tidningen. I olika omgångar. Dels som sportjournalist, dels som allmänreporter.

Dessutom kommer min gode vän Olle Frödin med till Västervik. Det kommer garanterat att bli en bra helg.

Inga kommentarer: