måndag, januari 31, 2011

Skitkanaler

Varför envisas Kanal 5, TV3 och TV6 med att visa samma avsnitt om och om igen? Det är så jälva irriterande. Blää! 

Det är hög tid att de lägger av med det. Jag ser nämligen fram emot att se nya avsnitt av 2½ män och The Big Bang Theory. Istället ser jag samma avsnitt om och om igen. Nåväl. Det har väl blivit så att jag inte längre, med samma entusiasm, ser fram emot de här TV-serierna, som ju i grund och botten är sanslöst begåvat gjorda. De är så underhållande att det nästan inte är sant. Men eftersom det bara går "reruns" börjar jag tröttna.

Reklamkanalerna borde se om sitt hus - sända nya avsnitt, inte gamla. Det skulle göra mig mer positivt inställd till kanalerna och i sin tur skulle jag naturligtvis köpa alla produkter som reklamen, smidigt inflikat som små pauser mitt i progammen, vill att jag ska köpa - tvättmedel, ketchup och så vidare, allt! Det är hög tid att reklamkanalerna visar nya avsnitt av mina favoritserier.

Jim Parsons fick en Golden Globe för rollen som Sheldon Copper i The Big Bang Theory. Men Kanal 5 visar bara samma gamla jälva avsnitt. Skit också.