torsdag, januari 13, 2011

Åt rätt håll, tror jag

I nästa vecka deltar jag på en workshop i estetik som hålls vid filosofiska institutionen vid Uppsala universitet. Det ska förhoppningsvis bli spännande. Förra året vid den här tiden hölls en liknande workshop vid institutionen med gäster från de nordiska länderna. Då fick jag positiv och mycket givande kritik av en finsk professor på det föredrag jag höll. Hur det går den här gången är naturligtvis svårt att säga. Ris eller ros? Varken eller? Jag skriver nu på mitt föredrag, om immateriella och materialla egenskaper, vilka jag också diskuterar i min avhandling under arbete.
---

I morgon fredag ska jag även hinna se en utställning, som jag ska skriva om. Jag återkommer med länk.
---

Jag väntar fortfarande på att den intervju jag för mer än en månad sedan gjorde med Daniel Birnbaum ska publiceras. Enligt uppgift ligger den hos någon slags överredaktör och som grädde på moset sägs han vara ledig...nåväl...jag hoppas den publiceras snart. Det är upp till redaktörerna när, men jag ser ändå helst att texter jag skrivit publiceras ganska snabbt, då de ofta bär på en viss aktualitet.
---

Jag fick i dag ett positivt besked från Lars O Ericsson angående arbetet med boken. Jag återkommer om det, när jag har mer att berätta. To be continued...