måndag, december 08, 2008

Glöggmingel

Söndag klockan halvsex. Jag ringer på dörren. Hammarby Sjöstad, en stenkast från Sickla kanal.

Glöggmingel. Robert Stasinski och Alessandra di Pisa. Interiör. En slags samtida stil och profil.

Hälsar på Tommy. Vi gillar fotboll.
Pratar med Nina Blum Bussoli. Värdar och visare. Moderna och Magasin 3. Jag går igång lite.
Trevlig designertjej, jobbar på byrå.
- Låter roligt med ett sånt jobb, säger jag.
- Oj. Hej.
Oskar och Katja Aglert. Time Square. Stipendier. Utställning på Axel Nordin Gallery.
- Nu ska jag prata med Rikard, TV-spel.
En slags bilpool, fast för TV-spel. Kan bli något.
- Vi hörs på mejlen. Och påminn mig om utställningen 8 januari på Axel Nordin.
Hej, Milou.
- Hej, står du och hänger här.
- Jaha du ska till glöggkrydorna.

Berättar för Robert om nya kursen, Kritik i teori och praktik.
Kul att ses, roligt att vara här, hej då.
Glad. Stark glögg. God också.

Cyklar. Kallt. Tunn rock. Tunn cardigan.
Thai på T-Centralen.
TV.
Soffa.
Nöjd.
Sömn.

2 kommentarer:

Robert Stasinski sa...

hm, det nämndes inget om hegel på denna fest. känns ovärdigt! be dem föra in GWFH på agendan så att världsanden kan komma på glögg nästa år.

Robert

Rikard Ekholm sa...

Asch, Hegel klarar vi oss utan när vi dricker glögg! ;-) Det var roligt att titta in, och så fint ni har det, ojoj.