tisdag, maj 26, 2009

Tillbaka till fåtöljen

Terminen går mot sitt slut. I dag hade estetiken sitt näst sista högre seminarium, och nästa tisdag går terminens allra sista av stapeln. Det blev en hektisk vår. Jag har hunnit med både planering av höstens nya kurs Kritik i teori och praktik och jag har lagt fram avhandlingstext. Det blev 40 sidor plus, på engelska, med en kapiteluppdelning jag hoppas kunna hålla. Det har varit fantastiskt roligt hela vägen, men också slitsamt. Att ha ett jobb där man måste tänka vid varje steg framåt – och bakåt – tar på krafterna. Man ska inte glömma att en doktorandtjänst inte bara är ett jobb, det är även en utbildning – på fyra år.

Tack och lov har jag även hunnit göra några journalistjobb vid sidan av. Det tar tid från doktorandtjänsten, att säga något annat vore att fara med osanning, men det är så givande, så jag tänker inte sluta med det arbetet. I sommar tar jag till och med tjänstledigt för att jobba som sportjournalist på Västerviks-Tidningen.


I dag såg jag min intervju med Ernst Billgren i tryck. Jag tyckte det såg bra ut. Konstperspektiv är en välredigerad tidskrift.

Jag har en ny intervju på gång. Men jag säger inget om det ännu eftersom det inte är helt i hamn. Jag berättar mer senare.

Nu ska jag sätta mig i min Le Corbusier Chaise Lounge som först visades Salon D’automne, 1929, och fortsätta se på Lost Highway av David Lynch. Jag såg den när den kom. Men har aldrig sett om den. Än så länge ser den okej ut.

Inga kommentarer: