fredag, november 07, 2008

Det var verkligen kul


Karin Magnusson, Aftonbladets kulturchef sedan i maj.

I går intervjuade jag Karin Magnusson, Aftonbladets kulturchef.
Karin är precis som jag född i Västervik – och precis som jag även lokalpatriot.

Det kändes som om Karin var min kompis. Hon har en stark, personlig utstrålning – och hon har humor. Det var verkligen roligt att träffa henne.

Det var dessutom kul att se Aftonbladet från insidan. Stämningen på kulturredaktionen och på annat håll verkade fantastisk. Nej, jag överdriver inte.

Jag hade i all stress glömt min kamera. Kulturchefen tog mig i hand – bildligt talat – och vi gick till rätt enhet där jag tilltalades med förnamn och – självklart – fick låna kamera.

Senare fick jag hjälp av tre redaktionsmedlemmar för att få in bilderna i datorn. Alice Eggers gjorde grovjobbet. Tack. När jag lämnade tillbaka kameran frågade de om allt gått bra.

Behöll jag min journalistiska kyla i all denna värme? Jaaaa.

Intervjun publiceras i Västerviks-Tidningen.

Jag hann även med att hälsa på min klasskompis från Poppius, Catharina Cavalli, som jobbar på Klick och klickbloggar, HÄR. Ja, jag ser fram emot lunch.

---

Karin Magnusson.

2 kommentarer:

Alice sa...

Man skulle kunna tro att jag googlat mitt eget namn, det är inte sant. Jag blev lite nyfiken på vad du pysslar med där uppe bara, så hamnade jag här och får läsa rosor över Expressens kultursidor. Tss.
Tack själv i vilket fall.

Rikard Ekholm sa...

Googlar vi inte alla på oss själva? : )

Nåja. Jag ger rosor helt över partigränserna. Det är ingen idé att hymla. De som är bra ska få höra det.

Som ni för i går. Även om det inte handlade om vad ni skrivit den här gången...