måndag, mars 08, 2010

Jag chattade med Pauline

Jag brukar intervjua personer verksamma i konstvärlden. Men nu har jag gjort ett undantag för Expressens räkning.

Nåja. Jag överdriver. Jag såg i torsdags när jag gick in på Expressen.se att en chatt med sångerskan Pauline precis skulle börja. Eftersom jag verkligen gillar hennes röst - och ett par av hennes låtar ställde jag en fråga:

Rikard: Pauline, du har en Sveriges bästa soulröster! Tack. Men du måste ha ett starkare matierial. Hur gör man för att få det som artist?


Pauline:
hej jaha du:) vad gör man.... jag har inget facit men tror att man måste vara stark, ha tålamod, vara lite envis, ha lite skinn på näsan och tycka om det man gör och inte vara rädd för att misslyckas.. och mycket hjälp på traven!
---
Jag var väl lite kritisk. Men jag menar verkligen vad jag säger. Superbra röst, men svagt material. Det där måste hon ordna!

Inga kommentarer: