tisdag, december 01, 2009

Grillad - rare, medium, well done?

Om några timmar samlas högre seminariet i estetik för att i gemensam sak grilla undertecknad. Jag lämnade för en vecka sedan ifrån mig avhandlingstext, självfallet i utkastform, bestående av en introduktion till ämnet samt det historiska kapitlet. Jag har haft tur att ha fått mycket respons på mina tidigare seminarier. Det återstår att se om detta blir tradition.

Direkt efter seminariet har jag undervisning på Kritik i teori i praktik-kursen, som nu går in på sista varvet. Det har varit en fantastisk möjlighet att få göra kursen, inte minst på grund av mötet med alla entusiastiska studenter. Men redan nu vet vi att kursen inte kommer att ges igen, åtminstone inte inom den närmaste framtiden. För min del gör detta inte så mycket då jag måste koncentrera mig på avhandlingsarbetet. Min tjänst tar slut i juli, 2011. Men kanske kan kursen återväckas senare. Det återstår att se.

Kommer jag att lämnas rare, medium eller well done efter seminariet?
Det är frågan.

Inga kommentarer: