tisdag, september 02, 2008

Elin Wikström spelar tysk reggae?

Två konstnärer har betytt mycket för mig: Stig Sjölund och Elin Wikström. Stig har jag koll på.

Elin Wikström däremot har liksom försvunnit. I alla fall i min värld. Det är tråkigt. Få konstnärer är så intressanta som hon. Eller var så intressanta som hon.

Jag och Sara Landare gjorde en videointervju med henne för KonstClip då hon var i Stockholm och iscensatte konstprojektet Några jordklot till. Intervjun har vi ännu inte redigerat.

Jag sökte på nätet för att se om jag kunde spåra Elin Wikströms förehavanden. Till min stora glädje verkar det nu som om hon har börjat spela musik med David O'Joseph i det tyska reggaebandet Blue Lagoon. Otroligt - inte sant!

Blue Lagoon har som bäst legat tvåa på tyska singellistan.



Blue Lagoon: Do you really want to hurt me?

Elin Wikström, det är dags att du gör konst igen.

Inga kommentarer: