tisdag, september 09, 2008

Jag gör comeback på Konsten.net

I dag fick jag svar på mina frågor. I förra veckan skickade jag sex frågor till Cecilia Widenheim som nyligen tillträdde som ny direktör för IASPIS. En viktig post som kräver lite uppmärksamhet.

När Maria Lind tillträdde som direktör 2005 intervjuade jag henne här på SARTS. Utöver DN ( På stan) var det ingen större tidning som intervjuade henne. Konstigt. IASPIS är en betydelsefull konstinstitution. Läs min(a) intervju med Maria Lind genom att klicka på hennes namn i bloggens högermarginal.

Frågan är om någon denna gång kommer att granska IASPIS/Intervjua Cecilia Widenheim.

Min intervju dyker snart upp på Konsten.net som jag nu inleder ett samarbete med. En intervju i månaden är det tänkt. Jag anmäler intervjuerna här på bloggen med länk. Jag gillar att göra intervjuer, men känner inte att bloggen i sin nuvarande form är ett bra ställe för ytterligare intervjuer.

Kanske gör jag undantag framöver.

Inga kommentarer: