fredag, september 12, 2008

Möte med stort M och den gula soffan

Vilken vecka. Lärarmöten. Tidiga mornar. Avhandlingsarbete. Text. Text. Text. Puh. Nu är det helg. Äntligen. Fast även i morgon kommer jag att jobba. Åker till kontoret i Uppsala. Men det blir ingen heldag.

Fredagen var veckans bästa dag. Jag hade förmånen att ha ett handledarmöte i hela fyra och en halv timme. Jag och Claes började luncha 11.30 och avslutade senare samtalet 16.10 på hans kontor. Vi pratade ingående om appropriation, konceptkonst, Simpsons, Sherrie Levine och hip hop.

Strax efter flyttade jag och min kollega Elinor in hennes senapsgula plyschsoffa på mitt kontor. Elinor ska till Chicago och har ingen användning av sin soffa. Äntligen kommer jag att riktigt kunna ta igen mig mellan varven. Verkligen omtänksamt.


Nu ett glas rött.

Inga kommentarer: