onsdag, november 17, 2010

Green Lantern, njaaa

Nu är den här, trailern för Green Lantern med Ryan Reynolds i huvudrollen. Filmen har premiär nästa sommar och förväntas bli en dundersuccé. Men jag är skeptisk. Jag gillar Reynolds, men han är i princip alltid densamme, oavsett vilken roll han tar. Därför fungerar han bra i roliga much-ado-about-nothing-komedier som The Proposal och mindre bra här. Hans grundton är nämligen att vara dumrolig. Men jag kan ha fel. Han kanske bryter igenom nu. Men med tanke på hur trailern ser ut, nej. Dessutom ser CGI-tekniken ut att vara anpassad för hela familjen, en slags matiné-estetik, som i alla fall jag hellre hade varit utan.

Jag föredrar den estetik som man ser i The Dark Knight eller Iron Man. Då känner jag att producenterna tar mig på allvar. Så måste det ju vara.

För övrigt sätter Reynolds nog ett slags rekord i att spela superhjälte på film. Han spelar Hannibal King i Blade: Trinity, Wade Wilson i X-Men: Wolverine Origins, och ska snart spela Deadpool. Detta alltså utöver att spela Green Lantern, som såg dagens ljust första gången på seriesidorna, 1941.