lördag, januari 02, 2010

Fråga-svar från fröken Forsberg

Eftersom att jag är en entusiastisk läsare av Kärleksbloggen antar jag den utmaning som där presenterats.

Kärleksbloggens författare Malin Forsberg trodde en gång att jag var ett psycho. Det gör inget. Jag läser ändå.

Det är så att säga Forsberg som frågar och jag som svarar:

Kan du bevare en hemlighet?
Ja, det kan jag.

Favoritvara på systemet?
Rosébubbel och riktigt ljus öl.

Favorituttryck just nu?
Bra.

Din senaste insikt?
Att jag både vet vad jag vill och inte vet vad jag vill.

Hur flirtar du?
Jag är glad.

Så snärjer man dig litterärt.
Det gör man nog inte.

Vilken är din favorit tv-serie?
Nu Mad men.

Vem i den serien identifierar du dig mest med?
Don Draper. Gör inte alla det?

Vem i den serien skulle du helst vilja ligga med?
Mrs Draper och den rödhåriga sekreteraren, men något sådant är inte aktuellt för mig så klart.


Hur många kuddar sover du med?
Tre.


När skäms du?
När jag tänker på dumma saker jag har sagt.

Dessa bloggar vågar jag inte erkänna att jag läser:
Jag erkänner alla bloggar jag läser. Varför skulle det vara hemligt?

Vad är du mest nöjd med på din kropp?
Mina ben.

Vem skulle du vilja ge ett sanningsserum och sen intervjua?
Äsch, jag vet inte. Tiger Woods? Skulle säkert bli en storsäljande artikel…

Vem fick dig att gråta senast?
Säger jag inte.

Vem gav din en komplimang senast?
En kollega från tiden på Västerviks-Tidningen som jag träffade under jul.

Älsklingsljud.
Pop! Champagne.

Vad är sexigt?
Utöver de vanliga attributen - huvudet, både dess inre och yttre rörelser. Det finns något där.

Älsklingsdoft.
Riktigt gott kaffe.

Vad gör dig rörd.
En sida ur serien Marvels tecknad av Alex Ross. En ledsen mutanflicka i en källare.

Vilken typ av klädesplagg gör dig avtänd.
Riktigt fula jeans?

Vilken är din favortitdikt?
Något - vad som helst - av Pär Lagerkvist.

När fick du senast en ny kompis?
Under hösten.

När känner du dig obekväm?
När jag deltar utan att vilja.

Vilket år minns du som ditt bästa respektive sämsta?
Ingen aning.

Vad skulle du vilja ändra på i ditt beteende?
Vet inte. Jag kan uppfattas som arrogant, så jag försöker tänka på det.

När var du taskig senast?
Är inte taskig, tror jag, men visst blir det fel ibland. Jag blängde lite på en kassörska för några dagar sedan då jag tyckte hon var slarvig. Jag ångrade mig omedelbart.

Vilken typ av spel gillar du?
TV-spel och fotboll.

Vad vill du lära dig 2010?
Lära mig flyga.

Inga kommentarer: