torsdag, januari 07, 2010

Skyll på strukturen, inte alls så galna män


Betty Draper, Peggy Olson och Joan Holloway. Gissa vem som är hustru, allt-i-allo och älskarinna?

Mad Men, säsong 3, är anledningen till att jag och SARTS-medskaparen Karl Nyberg återförenas på lördag. Det var Kalle som först introducerade mig till denna, kanske världens bästa TV-serie, någonsin. Nej. Jag överdriver inte. Och nu är det dags för oss att sjunka ner i varsin fåtölj hemma hos Kalle och se sju avsnitt av säsong 3.

Det råder Mad Men-feber både här och där. För en tid sedan gjorde Svenska Dagbladet ett klassiskt kvällstidningsuppslag om Mad Men, läs HÄR och HÄR.

För någon dag sedan presenterade Expressen ett traditionellt morgontidningsuppslag om samma serie, läs HÄR, HÄR och HÄR.


Jag tycker att morgontidningsvarianten vann den här gången, eller vad menar jag nu?
På Don Drapers tid var en kvällstidning kvällstidning och morgontidning morgontidning. Tiderna förändras.

Inga kommentarer: