onsdag, oktober 07, 2009

Bilen mot södern

Möjlighet. Eftersom studiebesöket på Uppsala Nya Tidnings kulturredaktion med kursen Kritik i teori och praktik är framflyttat - från torsdag till måndag - kan jag ta en paus och köra söderut.

Nåväl. Söderut kanske låter som medelhavet eller i alla fall en wienerschnitzel i Österrike. Så är inte fallet. Jag tar bilen till Västervik och ser det som en paus från vardagen. Sista tiden har jag arbetat dag, kväll och helg. Men från och med i morgon släpper jag jobbet några dagar. Välbehövligt vill jag mena.

I Västervik blir det skogsprommenad, squash, afterwork-öl med VT-gänget samt vila och TV-tittande.

Senare i höst blir det Söderut, då en liten weekendresa till Venedig är inbokad. Sent omsider är det med andra ord dags för Venedigbiennalen...mer om det senare.

Inga kommentarer: