tisdag, april 28, 2009

Texten ligger i facket

För en liten stund sedan lade jag min senaste text om appropriation i seminariefacket. Seminariet är näsa tisdag 5 maj.

Jag har nästan två år kvar som doktorand. Så här långt känns det stabilt. Faktum är att jag sent i går kväll när jag satt i institutionens kafferum med en Capricciosa från Lilla Huset, kände ett lugn komma över mig. På något sätt kände jag mig som jubeldoktor Isak Borg då han är som mest harmonisk. Jag vet inte riktigt varför jag kände så. Jag är inte som Isak. Fast ändå kanske lite.

I kväll åker jag till Solna för att se fotboll tillsammans med mina goda vänner, Mark och Kalle. Förhoppningsvis kommer Barcelona att klara av Chelsea. Jag tror att det kommer att gå bra.

I morgon ska jag shoppa med Stig. Förhoppningsvis hittar jag en kilt. Har länge varit sugen på en sådan. Stig vill ha en kort, jag vill ha en lång.

Inga kommentarer: