tisdag, april 07, 2009

I vardagen

Jag sitter vid datorn mest hela tiden. Det är så det är att vara doktorand. Mina fingrar flyger över tangenterna (i bästa fall). Nåväl. En hel del tid spenderar jag med näsan i en och annan konstteoretisk bok. Då har jag inte datorn på. Eller så står den på i bakgrunden och brummar lite lätt.

Hursomhelst. Det har varit mig en stor vardaglig glädje att klicka mig fram till Klickbloggen. Aftombladets nöjesredaktions egen blogg. Där har Catharina Cavalli förtjänstfullt skrivit om allt möjligt NÖJE, inte sällan har hon skrivit om superhjältar som Hellboy och Cyclops. Nu verkar det vara slut med klickbloggandet. Jag håller tummarna för att så icke är fallet.

Istället twittrar hela redaktionen nu på: www.twitter.com/klickred Men jag tycker inte att twitter är lika roligt som en blogg. Jag är it-old-school. Jag följer deras twitter - och de följer mig, även om jag ännu inte kommit igång riktigt.

Inga kommentarer: