tisdag, december 21, 2010

Om Turner Prizevinnaren i UNT

I dagens Upsala Nya Tidning skriver jag om Turner Prizevinnaren Susan Philpsz, och om min nya favoritkonstnär Fiona Banner. Båda visar konst på Tate Britain just nu. Läs min artikel, "Rummet och konsten i krock", HÄR.

Jag har sedan en tid en artikel liggande hos UNT - det är sagt att den publiceras under julen. Ämnet: superhjältar på film. Jag hoppas att redaktionen plockar fram bra bilder...
---

Mötet med Lars O Ericsson i går gick bra. Arbetet går framåt.

---

Två nya tjänster har tillsatts i dagarna: Maria Lind är
ny chef på Tensta Konsthall och Lisa Rosendahl är ny direktör för IASPIS. Lind är vid sidan av Daniel Birnbaum en riktig konstkändis. Rosendahl har erfarenhet från BAC och hon var en av de ansvariga curatorerna för årets Modernautställning.