onsdag, december 22, 2010

Känns lite bättre nu

När jag i somras såg de första stillbilderna från filmen Thor kände jag mig så besviken. Nu har trailern äntligen kommit och filmen ser trots allt lovande ut. Jag tror och hoppas att Thor, som har premiär i maj, 2011, kommer att bli en riktigt bra film. Regissören Kenneth Branagn är begåvad och har en god meritlista, dessutom är ensemblen kanon (Stellan Skarsgård, Natalie Portman, Anthony Hopkins, Rene Russo, Idris Elba och Chris Hemsworth som Thor). Jag var nog mest skraj för hur filmen skulle se ut. Det är så lätt att den här typen av filmer ser riktigt billiga ut. Jag är faktiskt inte helt nöjd med Valhalla och Odens ögonlapp, men annars ser det bra ut, tycker jag. Här är trailern:



Efter att Thor har haft premiär kommer
Captain America: The First Avenger i juli, och sedan kommer Thor, Cap och Iron Man, med flera, att samsas om utrymmet i filmen The Avengers som har premiär i maj, 2012. Inget får gå fel. INGET. Allt måste vara perfekt. Mest orolig är jag naturligtvis för Captain America. Det är så fruktansvärt mycket som skulle kunna bli fel med den filmen, en hjälte i amerikanska flaggan - och fixar Joe Johnston, regissören, det här efter katastrofen Wolfman!? Håller ständigt tummarna.