måndag, september 13, 2010

Stig berättar om Klabbarparn

I lördags träffade jag min gode vän Stig Sjölund. Vi hade inte setts på ett par månader på grund av att jag varit bortrest. Vi brukar träffas oftare än så här och jag såg därför extra mycket fram emot att träffa honom nu efter ett så långt uppehåll. Vi träffades på en lite restaurang i närheten av St Eriksplan för varsin pizza och några öl. Stig berättade om sommaren. Vid ett tillfälle satt han på en uteservering på Tegnérgatan tillsammans med Isabella Nilsson och Joakim. Plötsligt dyker en man upp i rosa shorts. Stig ser honom i ögonvrån och säger:
- Åh, där kommer Klabbarparn.

Stig kände naturligtvis till att inspelningen av Åsa-Nisse höll på att avslutas. Klabbarparn, Åsa-Nisses kompis, spelas av Michael Segerström. Och Stig trodde att det var Segerström som kom till uteserveringen. Men det var det inte, utan Lars Nittve, som tog alla i hand och var trevlig.

Efter ett tag gick Stig och jag vidare mot Fridhemsplan och Allmänna galleriet. Men där var det stängt för ombyggnad. Istället gick vi till en liten prydlig pubb på Sveavägen. Jag tog några öl till och liten chipspåse och Stig tog några glas vin. Jag frågade om han ville se Salt på onsdag men det kunde han inte på grund av andra planer. Sen på söndagen ringde Stig upp mig, då hade planerna ändrats och vi ska nu se filmen på onsdag. Ser jag mycket fram emot.