fredag, september 17, 2010

Planetary vol. 2 Mmmm


Det kommer att bli en bra helg. En del jobb, en del trevligheter. Alldeles bra.
Jag kommer dessutom att få tid att läsa Absolute Planetary vol. 2 av Warren Ellis och John Cassaday (# 13-27).
I somras läste jag Absolute Planetary vol. 1 och blev verkligen tagen. Jag gillar verkligen serier och läser massor. Vissa är okej, andra bra och några få är riktigt utmärkta. Första numret av Planetary gavs ut i april, 1999, och det sista numret gavs ut i december, 2009. Det tog sin tid med andra ord. Därför är jag glad att jag upptäckte serien när den kom i storformat. Serier har en förmåga att komma ut oregelbundet. DC Comics "Absolute"-utgåvor är fantastiska och det är lätt att bli beroende - slipcase, fint papper och riktigt stora. Mmm. Tack, DC.
Lästips: IGN Comics "Why Planetary Rules The World".