torsdag, juli 30, 2009

Fotboll med grabbarna

Jag har fått en ny bra bekantskap i Västervik: Henrik Hultqvist på VT-sporten. Det visade sig att han precis som jag brukar säga något i stil med: "Det enda jag har varit riktigt bra på är fotboll". Han har arbetat på tidningen i ett år, så det är första gången jag har arbetat med honom.

I måndags spelade vi fotboll. Vi var ett gäng från tidningen. Och Robert Karlsson, en annan kille på tidningen hittade ett gäng killar på fotbollsplanen som ville lira med oss. Vi körde sjumanna. Dessutom var Moderna Museets egen Fredrik Liew i stan, han kommer som bekant från Västervik.

Det blev bra spel och jag blev bra trött. Jag ser mig som ganska vältränad, men nu måste jag lägga i ytterligare en växel.

En kille i motståndarlaget berättade för mig att han en gång i tiden hade kondition så att han hade ork att spela så här. Nu tröt krafterna. Jaha, sa jag, och hur gammal är du?
19, svarade han.

Efter matchen drog jag, Henrik och Fredrik ner på stan i vår svettiga shorts. Vi tog varsinn glass och pratade konst, media och fotboll så klart.

En bra kväll.

I morgon sista dagen på VT. Sen Korsika.

Inga kommentarer: