söndag, juni 12, 2011

Mycket snack, men också lite verkstad

Som humaniorastudent sedan 2000, och forskarstudent sedan 2007, har jag naturligtvis läst en och annan hyllmeter Foucault och Boudieu. Jag uppskattar mycket av det det jag har läst. Vem gör inte det i dag? Det är knappast något radikalt eller ens något någon skulle höja ett ögonbryn åt. Läsa Foucault och Bourdieu. Jo.

Men en sak jag uppskattar särskilt mycket med de båda herrarna, är att det inte bara snackade, det var ute i verkstan ibland också. Foucault och Bourdieu åkte tillsammans till Polen för att demonstrera för polackernas rättigheter. Så ska det ju naturligtvis vara.

Jag uppskattar människor både på ett privat och samhälleligt plan som gör det de säger.
Tack. Så måste det vara.
PS. När jag är klar med avhandlingen. Då ska jag också öppna verkstad.