torsdag, februari 28, 2013

Kan det vara sant?


Man of Steel - trailer.

Ur-superhjälten, Superman blir film igen - för femte gången sedan 1978.
Även om Superman Returns regisserad av Bryan Singer är en bra film i sig är den inte en bra Superman-film. Karaktären Superman är nämligen inte sådan som han ska vara. Det är lätt att bli knusslig när det kommer till en så ikonisk och historiskt viktig karaktär som Superman, åtminstone om man, som jag har, följt karaktärens vindlande historia.

Filmen Man of Steel kommer i sommar, 26 juni för att vara exakt. Och att döma efter trailern ovan kommer det att bli en existentiell historia, och det är bra, tycker jag. Men vad vore en film om Superman utan överdådiga hjälteinsatser? Därför blir jag glad att läsa den HÄR rapporten på Slashfilm.

Jag citerar:





  • Imagine a Nolan story with Snyder effects/action
  • It’s the best movie of the year.
  • There’s TONS of action with Superman kicking all kinds of ass in his suit.
  • The cape is CG’d most of the time so it can look awesome.
  • They have intentionally left out most of the the Super action in trailers to save it.
  • It’s not nearly as dour and serious as the trailers suggest.
  • The movie is complete, minus the 3D post-conversion, which is currently taking place

  • Kan det vara sant? Kommer filmen att bli så här bra?

    Man of Steel är regisserad av Zack Snyder, som har ett gediget intresse för "comics" och som redan gjort två "comicbook movies" 300 (som bygger på Frank Millers serie med samma namn) och Watchmen (som bygger på Alan Moores och Dave Gibbons serie med samma namn). Båda är mycket bra i sin genre. Snyder har förvisso gjort den mycket märkliga och dessutom mediokra Sucker Punch, men den har jag förlåtit honom för. Jag hyser stora förhoppningar inför Man of Steel.

    I rollerna: Henry Cavill, Amy Adams, Michael ShannonRussel Crowe, Diane Lane, Kevin Costner, Laurence Fishburne m fl.

    Producent: Christopher Nolan.
    Manus: David S. Goyer.