torsdag, maj 17, 2018

Bloggar ånyo - nu på VT.se

Kolla in min - Rikard Ekholms - nya blogg på Västerviks-Tidningens hemsida: VT.se/bloggar

Numera har jag lämnat det humanistiska forskarlivet bakom mig. Journalistiken trummar på i mycket ojämn takt, för att inte tala om kritiken.

Däremot lägger jag mycket tid på de läkarstudier jag tog upp höstterminen 2014.
Bloggen på VT.se handlar dels om studierna, livet på sjukhuset, men också om mycket annat, som säkerhetspolitik, sjukvårdsrelaterade frågor - en och annan recension och betraktelse.

Här är mitt senaste inlägg på VT.se-bloggen.

Västerviks-Tidningen har en speciell plats i mitt hjärta, det var där jag skolades in som reporter efter journaliststudierna på Poppius journalistskola.

Inskolningen var av det gamla slaget, men en lokal, levande redaktion - men nyhetschef, nattchef, redigerare, kultursektion och sportredaktion. Så är det inte alltid på våra mindre tidningar längre.