tisdag, augusti 17, 2010

Uppdrag framåt

Det har varit en sommar fylld av uppdrag - återhämtning, nöjen och mycket arbete.

För någon vecka sedan ringde jag Anders Olofsson, chefredaktör för Konstperspektiv.
Innan jag la på luren sa jag:

- Ja, så får du text i september också.
- Vänta vadå, svarade Anders.
- Ja, eller?
- Deadline var i fredags, säger han.
- Va!? Är inte deadline i september?
- Nej. Numret kommer ut i september, men du kan få lite mer tid på dig.

Tack och lov hade jag börjat skriva på artikeln om superhjältar. Men det blev några hektiska dagar och nu är den inskickad. Marvel Comics var bra att ha kontakt med och de skickade bilder. Inte rätt bilder, men bilder. DC Comics däremot svarade varken på mina mejl eller på Anders mejl. Illa.

Nya Konstperspektiv kommer i september och handlar om serier. Känns fantastiskt roligt och utmanande att ha fått möjlighet att skriva om superhjältar. Känns bara som en början. Det finns mycket att säga.

---
Snart ska jag berätta om den bok med konstkritik jag arbetar med. Jag hade planer på att arbeta mer med den i sommar än jag har gjort. Det kommer bli mycket arbete den kommande veckan. Återkommer.